Gør brug af pladsen




Jeg var ude at gå en dag, da jeg så at en kreativ designer havde skrevet tal på et gelænder på en trappe udenfor.. Jeg syntes det er en god ide at bruge pladsen på noget lærerigt og besluttede at gøre det på min arbejdsplads.. Indtil jeg kom i tanke om hvilken kødannelse det kunne give på trappen hvis alle børn skal tælle inden de går videre.. Så jeg tænkte videre.. Måske man kunne hænge/ male tal på væggen.. Nej så ville børnene kigge op og falde over trinene.. Så hvis der skulle være noget pynt skulle det være på trinene så børnene samtidig med at de lærte også havde fokus på hvor de gik..
Man kunne altså tegne nogle tal på hvert trin.. Det vil ikke give så mange tal og de vil kunne øve sig et sted som næsten aldrig bliver brugt til noget, men vi er der ofte..
Man kunne også tegne fodspor i forskellige farver på hvert trin og dermed øve farverne. Det kunne måske samtidig gøre at børnene placerede fødderne rigtig på trinnet..

Uanset hvad er det en ide som skal prøves..

Kommentarer